נִתַּן עָלָיו שִׁקּוּץ מְשׁוֹמֵם • יוקצה שטח קבוע לקונסרבטיבים ולרפורמים

    לראשונה בספר החוקים של מדינת ישראל יופיעו המילים המפורשות: "...מנהג המקום יתבסס על העקרונות של פלורליזם ושיוויון מגדרי, והתפילה במקום תהא תפילה שוויונית ומעורבת של נשים וגברים גם יחד, ללא מחיצה"
    אבי יעקב 3 Comment on נִתַּן עָלָיו שִׁקּוּץ מְשׁוֹמֵם • יוקצה שטח קבוע לקונסרבטיבים ולרפורמים

    תקצוב עצום לרחבה הפרוצה • הנציגים החרדיים שומרים על שתיקה נבוכה בנושא • הנציגים החרדיים שומרים על שתיקה נבוכה בנושא. מקורביהם אומרים כי גדולי ישראל חיוו דעתם להתנגד לנשוא אולם לא לפוצץ את הממשלה על כך

    לראשונה בספר החוקים של מדינת ישראל יופיעו המילים המפורשות: "...מנהג המקום יתבסס על העקרונות של פלורליזם ושיוויון מגדרי, והתפילה במקום תהא תפילה שוויונית ומעורבת של נשים וגברים גם יחד, ללא מחיצה"
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נַחֲלָתֵנוּ נֶהֶפְכָה לְזָרִים אוֹי, בָּתֵּינוּ לְנָכְרִים אוֹי מֶה הָיָה לָנוּ. לאחר מלחמה עיקשת שנסתייעה בגורמי החוק במדינה הגיעו היום הרפורמים והקונסרבטיבים להישג מדהים בממשלת ישראל בה חברים הסיעות החרדיות.

    לראשונה במדינת ישראל, ובמקום הקדוש ביותר לעם היהודי, זכו הזרמים הלא אורתודוקסים למעמד רשמי. נשות הכותל מקבלותת מרחב משלהן והיהדות הקונסרבטיבית והיהדות הרפורמית תקבלנה נחלה רשמית.

    בנוסף, לראשונה בספר החוקים של מדינת ישראל יופיעו המילים המפורשות: "…מנהג המקום יתבסס על העקרונות של פלורליזם ושיוויון מגדרי, והתפילה במקום תהא תפילה שוויונית ומעורבת של נשים וגברים גם יחד, ללא מחיצה".

    על פי הסיכום הרי שתהיה כניסה אחת לכותל המערבי. הכניסה תהיה מחולקת לשלושה נתיבי בידוק – נשים, גברים ומעורב. אחרי הבידוק יכול כל אדם לבחור באיזה כותל הוא רוצה לבקר. הרחבה הרפורמית-קונסרבטיבית תהייה מצוידת בספרי תורה, סידורים, שולחנות לקריאה בתורה וכל שנחוץ לתפילה בהתאם לסגנון המקום.

    הרחבה הרפורמית-קונסרבטיבית תשתרע על פני שטח שיכלול רחבת תפילה מוגבהת (בנויה) ואת כל שטח הרחוב ההרודיאני. שטח התפילה הכולל יעמוד על כמעט 900 מ"ר (לשם השוואה מדובר על שטח שהוא כ- 70% מעזרת הגברים הקיימת, ו- 130% מעזרת הנשים הקיימת).

    מועצה ציבורית, במינוי רוה"מ, שבראשה יו"ר הסוכנות ו- 6 נציגים לתנועה הקונסרבטיבית, לתנועה הרפורמית ולנשות הכותל; לצד 6 נציגים ממשרד רוה"מ, משרד התפוצות, ורשות העתיקות. זוהי המועצה הסטטוטורית הראשונה בה מתמנים, בהגדרה, נציגי הזרמים.

     משרד רוה"מ יקצה תקציב קבוע, שנתי, שלא יפחת מ- 5,000,000 ש"ח לניהול הרחבה החדשה, תחזוקתה, ופרסום שירותי הדת שספק לכלל הציבור בישראל על פי המנהג הרפורמי והקונסרבטיבי.

    עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית הגיב ואמר כי "הזכות לשוויון קיבלה הכרה ממשלתית. מכאן ולהבא, פתרון מחלוקות בנושאי דת-ומדינה יחייב הכרה בזכות החוקתית של חופש בחירה. מהיום, פתרון כל סוגיה חייב לתת מענה לעובדה הפשוטה, הבסיסית והטבעית שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי. כך בגיור. כך בנישואין. כך בכשרות. זה יום חג לפלורליזם יהודי בישראל.

    שר הפנים ויו"ר שס אריה דרעי, אמר בפתח ישיבת הממשלה כי מדינת ישראל מתנהלת על פי היהדות המסורה. כל הבעיה הזאת של הרפורמים והקונסרבטיבים לא היתה קיימת עד עכשיו במדינת ישראל ואין לי שום כוונה שזה יקרה עכשיו. אין מה להתפשר בעניין.

    שאר הנציגים החרדיים שומרים על שתיקה נבוכה בנושא. מקורביהם אומרים כי גדולי ישראל חיוו דעתם להתנגד לנשוא אולם לא לפוצץ את הממשלה על כך.

    תְּרַחֵם צִיּוֹן כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ וּתְכוֹנְנֶהָ כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ תְּמַהֵר יְשׁוּעָה וְתָחִישׁ גְּאֻלָּה וְתָשׁוּב לִירוּשָׁלַיִם בְּרַחֲמִים רַבִּים.

    צילום תמונה ראשית: התנועה המסורתית בישראל



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ה' ישמור למה י שלזה אישו רמרבנים?

    2. 2

      ה' ישמור ויציל מזעזע שככה מחללים מקום קדוש
      זה צומי שהם רוצים עוד כמה שנים המקום יהיה שומם

    3. 1

      ככה עוד מעט כבר ימאס להם מהצומי ויצטרכו כבר לבטל את הרחבה החדשה הזו….